AMK-tutkinnot, päiväopinnot

Viimeinen hakuaika: separat ansökan
Lähiopetus

Ingenjör (YH) | Elektroteknik | dagstudier

Programmets inriktning mot automationsteknik till sjöss är unik och utbildningen är den enda i sitt slag i Norden. Kompetensen är efterfrågad och som utbildad ingenjör har du goda möjligheter att göra en internationell karriär inom många sjörelaterade näringar. Under fyra intressanta år får du studera avancerade elektroniska lösningar och lära dig hur tekniken bakom fartygens motorer och elsystem fungerar. Studierna ger en god grund för högteknologiska arbetsuppgifter vid marina maskin-, el- och automationsanläggningar.

Inriktningen mot automations-, energi- och miljöteknik är för dig som vill satsa på en karriär på land. Utbildningen är mångsidig och sätter tyngdpunkten på att lära sig om innovativa tekniska lösningar inom energi- och miljöområdet. Dina framtida arbetsområden är exempelvis inom automation, smarta elnät, förnybara energilösningar, hållbarhet och mycket mer.

Hakeminen ja kelpoisuus

Utbildningsprogrammet för elektroteknik antar nya studerande varje år. Ansökan sker på våren, från mitten av mars till mitten av april, och utbildningen startar till hösten.

Ingenjör (YH), Insinööri (AMK)