Ylemmät AMK-tutkinnot

1–2 vuotta
Opintotuki
Opintotukikelpoinen
Viimeinen hakuaika: Kevään yhteishaku (13.–27.3.2024)
Lähiopetus
1–2 vuotta
Opintotuki
Opintotukikelpoinen
Viimeinen hakuaika: Kevään yhteishaku (13.–27.3.2024)
Lähiopetus
Kaipaatko lisätietoja? Kysy lisää 👍

Biotalouden ratkaisut -koulutus | YAMK | monimuoto

Biotalouden ratkaisut HAMK

Koulutus sopii sinulle, jos haluat työskennellä biotalouden kehittämis-, hallinto-, koulutus-, asiantuntija- ja tutkimustehtävissä tai yrittäjänä. Taustakoulutuksesi ja/tai työkokemuksesi voi olla mm. seuraavilta aloilta

• maa-, metsä- tai kalatalous
  • puutarhatalous tai rakennettu ympäristö
  • elintarviketeollisuus tai muu elintarvikeala
  • biomassojen jalostus, energia- tai ympäristöala
  • biotieteet.

Koulutuksen toteutus

Koulutuksen laajuus on 60 opintopistettä ja opiskelu kestää 1-2 vuotta. Koulutuskokonaisuus muodostuu kahdesta 15 opintopisteen moduulista ja 30 opintopisteen laajuisesta opinnäytetyöstä. Koulutuksen koko opetussuunnitelma on esitelty opinto-oppaassa.

Koulutuksen kaikille yhteinen moduuli toteutetaan pääasiassa verkko-opintoina, tiimissä työskennellen. Moduuliin sisältyy aikataulutettuja, ryhmän yhteisiä verkkotapaamisia (keskimäärin kaksi päivää kuukaudessa) sekä itsenäistä ja tiimin omaa työskentelyä. Yhteisen moduulin aikana pyritään järjestämään ainakin yksi yhteinen lähipäivä, johon kuitenkin voi osallistua myös etänä. Yhteisessä moduulissa keskitytään työelämän murrokseen, digitalisaatioon ja tulevaisuuden ennakointiin.

Toisen, valinnaisen moduulin opinnot voit valita omien ura- ja osaamistavoitteittesi mukaisesti joko laajasta ja monialaisesta biotalouden substanssispesifisestä tarjonnasta tai johtamisen, yrittäjyyden ja liiketoiminnan kehittämisen opintotarjonnasta. Biotalouden alakohtaisiksi moduuleiksi on tarjolla HAMKin biotalousosaamisen yksikön eri kampuksilla toteutettavia, ajankohtaisia ja alan osaamistarpeiden ja kehittymisen kannalta keskeisiä opintoja. Näiden toteutusajat, paikat ja opiskelutavat vaihtelevat. Saman aiheen parissa työskentelee sekä AMK- että YAMK-opiskelijoita. YAMK-opiskelija voi valita moduulissa toiminnallisen, tutkimuksellisen tai viestinnälliseen roolin, taustaosaamisensa ja kiinnostuksensa mukaan. Moduuleissa voi olla YAMK-opiskelijalle esitietovaatimuksia. Opiskelutavoista ja yksityiskohdista sovitaan moduulista vastaavan ohjaajan kanssa. Opintojen suunnittelu huomioi lähtökohtasi ja yksilölliset tarpeesi aikuisopiskelijana. Jos valitset johtamiseen, yrittäjyyteen ja liiketalouden kehittämiseen painottuvia opintoja, työskentelet monialaisissa ryhmissä ja kokoontumiset ovat kokonaan tai lähes kokonaan verkossa.

Opinnäytetyö on itsenäisesti toteutettava työelämälähtöinen projekti, jota ohjaavat kokeneet opinnäytetyöohjaajat. Opinnäytetyöprosessi sisältää väli- ja loppuseminaarin, joihin osallistuminen on pakollista.

Opiskelu on mahdollista työn ohessa. Työn ohessa opiskelu vaatii oman ajankäytön suunnittelua, sillä opinnoille on tarpeen varata aikaa viikoittain.

Hakeminen

Koulutukseen haetaan valtakunnallisessa yhteishaussa osoitteessa www.opintopolku.fi.

Voit hakea koulutukseen, jos sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto sekä kaksi vuotta tutkinnon jälkeistä työkokemusta asianomaiselta alalta. Tarkista hakukelpoisuusvaatimukset joko HAMKin sivuilta tai opintopolku.fi -palvelusta. Hakuun liittyy ennakkotehtävä.

.

Tutkintonimikkeesi riippuu pohjakoulutuksestasi, ja voi olla jokin seuraavista:

Agrologi (ylempi AMK)

Hortonomi (ylempi AMK)

Insinööri (ylempi AMK)

Metsätalousinsinööri (ylempi AMK)

Ympäristösuunnittelija (ylempi AMK)

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Biotalouden ratkaisut -koulutus | YAMK | monimuoto? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.