Nyt voit blogin avulla jakaa arkipäiväsi opiskelijana, olet sitten Suomessa tai ulkomailla!
pääsykokeet
RE: pääsykokeet
pääsykokeista saat tosi paljon tietoa just valmennuskurssien järjestäjiltä, kannattaa ottaa rohkeasti yhteyttä :) itse otin ja soitin ja sain vastaukset kysymyksiini.
|
RE: pääsykokeet
Vastaukseni tulee hieman myöhässä, mutta tuleepahan kuitenkin. Yhteishakukin on jo käynnissä, joten ehkäpä tästä on apua jollekin :) Kannattaa tsekata jos jotkut yliopisto tarjoavat omia valmennuskursseja! Esimerkiksi Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun ainejärjestö Pörssi tarjoaa oman valmennuskurssin. Tällöin kurssin opettajilla ja tutoreilla on tietoa millaisia aikaisemmat kokeet ovat olleet ja he voivat antaa hyviä vinkkejä kokeeseen valmistautumiseen. Itse opiskelen Jyväskylän Kauppakorkeakoulussa ja monet ystäväni kävivät Pörssin valmennuskurssin ja kehuivat sen todella mahtavaksi! Kannattaa myös tsekata kauppatieteellisen yhteishaun sivut, sieltäkin löytää varmaan jotain tietoa pääsykokeista. Itse pääsykokeet käyneenä voin ainakin sanoa vinkkinä sen, että sillä ei ole väliä, kuinka monta kertaa kirjat kahlaa läpi, vaan sillä, miten hyvin sisäistää asiat. Kokeessa voidaan kysyä melko nippelitietoja, eli täytyy pystyä hahmottamaan sekä laajemmat kokonaisuudet, että pienetkin yksityiskohdat. Tsemppiä kokeisiin! |