opiskelija-asuminen

opiskelija-asuminen
1.6.2011 15:41
käppis
1

Moikka,

minkälaisia kokemuksia jengillä on opiskelija-asumisesta? lähinnä tarkoitan kysymyksellä sitä, että onko koulujen asuntolat ja muut opiskelijoille varatut kämpät niin hirveitä kuin mitä puhutaan? syksyks pitäis muuttaa opiskelupaikkakunnalle, mut rahaa ei oo ihan liikaa joten asuntola saattaa olla ainoo varteenotettava vaihtoehto...mut oon kans kuullu et aika helposti voi kouluista löytää helposti kämppiksiä, onks se niin? tai siis että muuttaaks jengi oikeesti yhteen ilman et on tuntenu pidemmän aikaa? oisin kyl valmis jakamaan kustannuksia, mut minkälaisia kokemuksia on tälläisesta opiskelija-asumisesta?

RE: opiskelija-asuminen
10.11.2011 14:41
Elisabeth
3

Hei! Mulla on itselläni ainakin vain positiivisia kokemuksia asuntola-asumisesta ja samoin ystävilläni. Tietysti riippuu varmaan asuntolasta että millaisessa kunnossa on, mutta kyllä Suomessa ne on pääosin hyvää tasoa. Itse sain valtavasti uusia kavereita koulusta ja erityisesti asuntolassa asumisen vuoksi. Pidän vieläkin yhteyttä moniin ihmisiin, joista tuli läheisiä. Ihmisiin tutustuu helposti, kun asuu yhdessä ja opiskelee samassa oppilaitoksessa. Asuntolan ilmoitustaululla oli ainakin paljon kämppiksen haku -ilmoituksia, vaikutti olevan yleistä.

RE: opiskelija-asuminen
29.2.2012 9:58
Pulla
6

Heippa! Itse asuin ekan opiskeluvuoden soluasunnossa. Minulla oli yksi kämppis. Itse viihdyin todella hyvin asunnossa, vaikka se ei ollutkaan mikään "super fancy", mutta en olisi kyllä kutsunut sitä myöskään hirveäksi. Asunto oli mielestäni kiva ja viihdyin hyvin, asunto oli kivalla paikalla, vuokraan sisältyi kaikki, vesi, netti, sähkö. Vuokra oli edullinen ja tulin kämppiksenikin kanssa todella hyvin toimeen :) Pääosin opiskelijasunnot Suomessa ovat hyväkuntoisia. Riippuu paljon omasta itsestä, kuinka paljon jaksaa pitää huolta asunnosta. Itse en tuntenut kämppistäni ennen, joten kyllä, muutin täysin ventovieraan kanssa asumaan. Yhteiselomme sujui hyvin ja teimme joitain pieniä "sääntöjä", esim. omat astiat tiskataan ja roskat viedään kun roskis on täynnä jne jne. Mielestäni soluasumista ei kannata pelätä, itselleni se oli ainakin tosi hyvä vaihtoehto ekalle opiskeluvuodelle, kun en tuntenut opiskelijakaupungistani ketään. Oli kiva kun kämpillä oli aina seuraa. :)

Oletko kiinnostunut tästä keskustelusta: opiskelija-asuminen? Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi saat jatkossa viestin suoraan sähköpostiisi joka kerta kun keskusteluun tulee uusia lisäyksiä.

Tilaa studentum.fi:n uutiskirje!
Tilaa kuukausittainen uutiskirje opinnoista Lue lisää aiheesta Lue lisää aiheesta
Kysy Studentum.fi:ltä!

Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi tulet jatkossa saamaan kuukausittaisen uutiskirjeemme.
Ole ystävällinen ja täytä kaikki pakolliset kentät

Ole ystävällinen ja täytä kaikki pakolliset kentät
Blogi
Kirjoita blogia opiskelijaelämästäsi!
Nyt voit blogin avulla jakaa arkipäiväsi opiskelijana, olet sitten Suomessa tai ulkomailla!

Viimeisimmät blogit